Santai Jer Sayang

Thursday, May 7, 2015

New Jobs

Nak Kongsi Sikit Ini Cekkkk

Mulanya, aku dapat panggilan dari ibuku yang sedang bekerja. Dalam Perbicara ibuku menyuruhku pergi Jabatan Pendidikan Negeri Melaka untuk hantar resume. Kemudian aku dengan ayahku pergi Jabatan untuk menghantar resume aku . Dalam perjalanan balik, aku rasa mesti tak dapatnya.

========================================================

Semasa menonton Televisyen, aku mendapat panggilan dari Jabatan, dari CC Kamal. Kemudian dia memberitahu yang aku dapat INTERVIEW pada hari Jumaat. Beliau Juga memberitahu waktu yang dia mahu jumpa. 

========================================================

Ketika Masuk dalam bilik CC Kamal, bukan aku sorang sahaja yang interview ada sorang lagi sama baya dengan aku cuma kami tidak kenal . Kemudian dia bercerita tentang FT17, bagaimana cara bekerja sebagai FT17. Terus dia memberitahu TAHNIAH sebab aku dapat tawaran kerja sebagai FT17 di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Lih Jen. Beliau Juga Memberitahu yang aku akan menerima surat sebelum pergi ke sana .

========================================================

Hari Ini Bermulalah aku bekerja sebagai FT17, bersama rakan setugas aku . tetapi aku tidak mengenal dia sangat . Mungkin baru saja masuk . Hari Ini Hari Bersejarah dalam hidup aku menerima tawaran kerja dalam agensi kerajaan tetapi aku hanya kontrak semata-mata . Yang Aku Pasti Aku Dapat suai diri aku disini dengan pelbagai cabaran . InsyaAllah

No comments:

Post a Comment